国立極地研究所 2017年12月4日 - 12月8日 第8回極域科学シンポジウム / The Eighth Symposium on Polar Science 国立極地研究所 2017年12月4日 - 12月8日 第8回極域科学シンポジウム / The Eighth Symposium on Polar Science

Registration and abstract submission

After reading the description below, please choose one of the registration forms at the bottom of this page to submit your registration. Thank you.
Before your abstract submission, please enter your login information on the "Registration Form" at the bottom of this page.
After completion of the registration, please login to the "Abstract Submission" form and submit your abstract. For abstract preparation, please refer to the Guideline for Creating Abstracts.
If you intend to submit multiple abstracts, you are required to submit for each (however, you need not register for each).

Deadlines

Deadline for Registration and abstract submission is 12:00 JST on 12th September 2017. (JST=UTC+9hours, i.e., it is 03:00 UT on 12th September.)

*Application for abstract submission and travel support has been closed.
*Deadline for pre-registration for participation is November 30th.

Symposium banquet and parties

Symposium banquet :

On the evening of 6th December, the NIPR will host an informal buffet-style banquet at the Tachikawa Grand Hotel. All symposium participants are welcome to attend.
Entrance fee for the banquet is 3,000 yen (1,500 yen for students).

Session parties:

On the evening of 5th December, some session conveners will host small and informal buffet-style parties with drinks and food after the afternoon session.
Entrance fee for the parties is to be decided.

Guideline for creating abstracts

  • The abstract should be a PDF file of no longer than two pages on an A4 sheet, including figures, tables, and references. File size of the abstract must be less than 10MB. Please submit your abstract using the form below.
  • Please download the following sample abstract file (MS Word, OpenOffice, and PDF files) for creating your abstract. Be sure to submit your abstract file after converting it to (or saving it as) a PDF file (if necessary). Name of the PDF file is arbitrary.
  • Margin
    Upper margin: 20 mm
    Lower margin : 20 mm
    Right margin: 15 mm
    Left margin : 15 mm
  • Space between lines is fixed 14-point (approximately 4.9 mm)
  • Font : Times New Roman
  • Font size
    Title is 12-point Bold
    Author list is 10-point
    Organization list is 10-point italic
    Main text is 10-point
  • Insert a blank line between title and authors, and between organization and main text.

Note: Abstracts will be available to the public via the NIPR repository website.

Abstract Sample Files

  Name Size Comment
Abstract samples Sample2017b.doc 48K MS-Word
Sample2017b.pdf 25K PDF

** IMPORTANT ** If you use a file other than PDF, you must convert it to (or save it as) a PDF file.

Other Information

If you do not have software to convert your documents to PDF files, there are several ways to do so, even via free software such as OpenOffice, PrimoPDF, and PDFCreator. See the following websites:

http://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/OOo3_User_Guides/Getting_Started/Exporting_to_PDF
http://www.primopdf.com/
http://www.pdfforge.org/pdfcreator

Registration and abstract submission form

Please register using the following form (for foreign participants).

Registration form

*Pre-registration for participation has been closed.

Review of the submitted abstracts

After the deadline of the abstract submission, the symposium organizing committee will review all of the submitted abstracts in the light of the purport of the symposium. Notification of acceptance (or not) for the abstracts will be sent via e-mail in September. In case an abstract is reviewed as not suitable for the symposium, such an abstract will be not accepted. For those who will not give any presentation in the symposium, travel expense (see the page of Registration form for details) will not be supported.

参加登録と発表要旨登録

シンポジウム参加・発表要旨・旅費支給希望などの登録のための説明ページです。
発表申し込みのためには、まず、「登録フォーム」で参加登録を済ませてください。登録完了後、発表申し込みと要旨投稿を行うことができます。以下の説明をお読みいただき、このページの末尾にある「登録フォーム」から、お申し込みください。
参加登録を完了された方は、セッション構成・日程をご参照のうえ、「発表申し込みフォーム」よりご投稿をお願いいたします。なお、講演予稿PDFの作成は下記の講演予稿作成要領をご参照ください。
複数の発表をご希望の場合は、発表毎にご投稿をお願いします。尚、参加登録は最初のみで結構です。

発表登録締め切り

発表申込の締切は、2017年9月12日(火)正午(日本時間)をもって締め切り予定です。旅費支給希望の申し込みも同様です。
なお、事前参加登録(発表はなく参加のみの方)のウェブ申し込みは、11月30日まで受け付けております。

国内参加者へのご案内:旅費支援について

本シンポジウムは参加・発表登録は無料です。また、それぞれのセッションの招待講演者・優秀な若手研究者、およびセッション上重要な参加者(発表者・座長)と認定された方への旅費を支援します。ただし、支援可能な人数は極めて限定的であり、各セッション幹事による講演要旨等の審査を経て採択の可否を9月中旬までにお知らせする予定です。旅費支給希望者は「登録フォーム」から申し込みください。

本シンポジウムは参加登録・発表申込は無料です。また、それぞれのセッションの招待講演者・優秀な若手研究者、およびセッション上重要な参加者(発表者・座長)と認定された方への旅費を支援します。ただし、支援可能な人数は極めて限定的であり、各セッション幹事による講演要旨等の審査を経て採択の可否を10月中旬までにお知らせする予定です。旅費支給希望者は「登録フォーム」から申し込みください。

懇親会

シンポジウム懇親会

12月6日(水)夕に極地研主催の全体懇親会を、立川駅近くの立川グランドホテルにて開催します。シンポジウムにご参加の皆様はお誘い合わせの上是非ご参加ください。
参加費:一般 3000円、学生 1500円

セッション懇親会

12月5日(火)夕に、各セッション主催者によるセッション懇親会がいくつか開催される予定です(Home画面上のセッション日程参照・料金未定)。

講演予稿作成要領

  • 講演予稿は、本文、図表等を含みA4用紙2ページ以内で作成し、WEBの講演予稿投稿から、必要事項をご記入の上、PDFファイルでお送りください。なお、講演予稿のファイルサイズは10MB未満として下さい。
  • MS-Word、OpenOfficeおよびPDFファイルの要旨のサンプルを用意しておりますので、下記のサンプルファイルをダウンロードしてご使用ください。
    但し、最終的にPDF形式に変換してから投稿願います。
    ファイル名は任意で結構です。申し込みシステム上で名前が自動的に付与されます。
  • 英語の要旨は必須です。日本語の要旨は任意ですが、英語の要旨から一行空けて記入して下さい。日本語の要旨も記入される場合は、英語の要旨は簡潔なもので結構です。(ただし、南極隕石セッションは英語の要旨のみとします。)
  • 用紙の上下マージンは2cm、左右マージンは1.5cmに設定して下さい。
  • 行間は、固定で14ポイント(約0.49cm)に設定してください。
  • 日本語フォントは明朝系、英語フォントはTimes New Romanをご使用下さい。
  • 発表タイトルは12ポイント太字、著者名は10ポイント、所属は斜体10ポイント、本文は10ポイントにして下さい。また、図表の表記については9ポイントとして下さい。
  • 発表タイトルと著者、英語の所属と本文、日本語と英語の要旨の間は、1行空けてください。また、日本語のタイトルと英語のタイトルの両方を記入する場合は、日本語の所属と英語タイトルの間も1行空けて下さい。

注意:
要旨は、極地研レポジトリ上で公開となりますので、要旨に含める図表等にはご注意ください。
なお、要旨の著作権は発表者ご本人に帰属します。しかし、要旨を掲載した媒体(CD-ROM, USBメモリ、または冊子)を極地研が頒布する場合があることをご承諾の上、ご投稿ください。

講演予稿サンプルファイル

  名前 サイズ コメント
要旨サンプル(共通) Sample2017_j.doc 51K MS-Word
Sample2017_j.pdf 86K PDF

【重要】MS-Word形式のファイルは、PDF形式に変換の上、投稿をお願いします。【重要】

お知らせ

Windows OSをご使用の方で、Adobe Acrobat等のPDF変換ソフトをお持ちでない方は、以下のリンクを参照してPDFファイルに変換後、ご投稿をお願いします。

http://www.xlsoft.com/jp/products/primopdf/index.html
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Ja.openoffice.org/documentation/start

また、LaTeXをご利用の場合は、dvipdfm, dvipdfmxといったソフトをご使用下さい。

参加・発表申込および講演予稿登録フォーム
(国内参加者用)

登録フォーム

*事前参加登録(発表はなく参加のみの方)のウェブ申し込みは終了しました。

☆発表されない方もシンポジウムにご参加いただけます。ウェブ上で参加登録をお願いします。

投稿フォームの内容はSSLによって暗号化され保護されています。

シンポジウム発表申込の採否について

発表申し込みの受付締め切り後、シンポジウム実行委員会は、お申し込みいただいたすべての講演予稿について、本シンポジウムの趣旨との適合性を審査いたします。お申し込みの内容が本シンポジウムの趣旨に沿わないと実行委員会が判断した場合には、お申し込みを不採択とする場合があります。お申し込みの採否については、9月下旬を目処として、申し込み者に対し通知いたします。